Muzikohrajky - hudobné kurzy

 

Volám sa Eva Maslíková.

Som učiteľkou, manželkou a matkou. Materstvo mi otvorilo doposiaľ nepoznané dvere do krásneho, čistého a objavného sveta detí. Práca s nimi ma vždy bavila, keď som sa však stala mamou, práca s deťmi napĺňa moje srdce po okraj. S 2-ročným synom sa usilujeme o prirodzené, kontaktné rodičovstvo,  zvládli sme bezplienkovú komunikačnú metódu, spolu lektorujeme hudobné kurzy a kurzy s prvkami muzikoterapie. Hudba ma sprevádzala od malička, mojou túžbou ju bolo vyštudovať, vedieť si zahrať pre radosť a podeliť sa so svojou hudobnou skúsenosťou ďalej.

Reálnym krokom k splneniu môjho sna bolo štúdium na Strednej pedagogickej škole J. Kollára v Turčianskych Tepliciach v odbore učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo. Stala som sa učiteľkou v MŠ a vychovávateľkou so špecializáciou na hudobnú výchovu. Po strednej škole som sa naďalej venovala hudbe a ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre v odbore magisterského štúdia všeobecnovzdelávacích predmetov pre 5.–12. ročník s aprobáciou hudobná výchova (husle) – slovenský jazyk a literatúra.

Hudobne a literárne som odchovaná na slovenských ľudových piesňach, povedačkách, riekankách, na rôznorodých slovenských ľudových a zvukových hračkách a na našom slovenskom a slovesnom ľudovom bohatstve, ktoré hrdo šírim okolo seba. Na husliach som hrávala v rôznych folklórnych súboroch, však neostala mi cudzia ani orchestrálna hra, vážna hudba i spev.

Pred materskou dovolenkou som mala za sebou 8-ročnú učiteľskú prax, hudobno – jazykové skúsenosti som zbierala v MŠ, školskom klube, v škole pre telesne postihnutých, v ZŠ, SŠ i ZUŠ.

Už počas štúdia na VŠ ma lákalo hudobné vzdelávanie sa v duchu prirodzeného detského vývinu vychádzajúce z dychu človeka, tepu srdca a jeho prirodzeného telesného rytmu. Zoznámila som sa s metódou, ktorú založil hudobný skladateľ a pedagóg Carl Orff - tzv. Orff Schulwerk. Metóda prepája na rytmickom podklade verbálnu, vokálnu a inštrumentálnu zložku s pohybom, formy elementárnej improvizácie – pohyb, reč, hra na telo – smerujú k improvizácii na hudobných nástrojoch.

Neskôr som sa dostala k poznávaniu intuitívnej pedagogiky, k alternatívnemu vzdelávaniu i k štúdiu muzikoterapie. Veľmi ma bavia a pokračujem v sebavzdelávaní naďalej.

 

Absolvovala som niekoľko muzikoterapeutických kurzovodborných seminárov:

Osloviť s otázkami ma môžete i e-mailom na muzikohrajky@gmail.com